Utenlandsmarkedsføring
I Norske alpinanlegg og fjelldestinasjoner jobber vi kontinuerlig med å øke interessen for alpin skikjøring gjennom ulike aktiviteter og samarbeid. Målet er å få flere til å stå på ski, oftere. Vi må skaffe nye skigjester fra inn og utland, men også å øke antall skidager blant de som allerede står på ski. Sammen med alle våre medlemmer og samarbeidspartnere initierer til vi og gjennomfører ulike tiltak og aktiviteter for å gavne dette.
Foreningen har en koordinerende rolle i eksportsatsingen til norske alpindestinasjoner. Norske alpinanlegg og fjelldestinasjoner er derimot ikke en merkevare som markedsføres mot publikum og selskapet er ikke avsender av egne kampanjer. Vi jobber sammen med medlemmene for å få størst mulig budsjett fra virkemiddelapparatet, primært Innovasjon Norge, til vintermarkedsføring og fokus på alpin vinterferie.
Vi jobber i arbeidsgrupper og team med utarbeidelse av kampanjer og kampanjemateriell slik at dette blir mest mulig i tråd med våre medlemmers ønsker og behov. Vi også sett på samarbeid rundt utenlandskampanjer for sommeren, men dette er en relativt ny satsing og med pandemien som premissgiver de siste årene har det stoppet litt opp. Nå ønsker vi imidlertid å også etablere et samarbeid med Innovasjon Norge rundt å promotere sykling og fjellopplevelser på sommeren i våre utenlandske nærmarkeder.
Her ser dere en filmsnutt fra den nyeste vinterkampanjen vår og en film fra et tidligere samarbeide med Innovasjon Norge.
Vinterkampanje 2022/2023